Gezondheid op de Meander
Op De Meander hechten wij veel waarde aan een gezonde leefstijl. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen gezond eten en drinken. Kinderen die gezond eten en drinken kunnen zich beter concentreren en beter leren op school. Fruit en groente eten is goed voor de gezondheid. Kinderen hebben voldoende gezonde voeding nodig om goed te kunnen leren, te spelen en om niet ziek te worden. Het stimuleren van gezonde eetgewoonten vinden wij belangrijk voor de toekomst van uw kind.

Bewegend leren
Op De Meander wordt twee keer per week bewegingsonderwijs gegeven. De kinderen komen elke dag buiten tijdens de pauze van 10 uur en tijdens de overblijf. In de groepen zorgen wij voor voldoende bewegingsmomenten. Dit doen wij onder andere door de inzet van Coöperatieve Structuren, Energizers en activiteiten uit Met Sprongen Vooruit.

Het gezonde tussendoortje
Op De Meander besteden wij aandacht aan gezonde voeding. Sinds maart 2021 hanteren wij daarvoor een “Gruit” beleid voor de pauze van 10 uur. Deze pauzehap is bedoeld als tussendoortje. Dat betekent dat de leerlingen tijdens deze pauze alleen groente, fruit of een naturel rijstwafel eten en water of (soja)melk drinken.

Een traktatie
Trakteren is een feest op zich voor een kind. Bedenk dat een traktatie altijd een extraatje is en dus niet groot hoeft te zijn. De traktaties worden uitgedeeld en opgegeten tijdens de pauze van 10 uur. Op de volgende website kunt u ideeën opdoen voor een leuke en gezonde traktatie: voedingscentrum traktaties en kinderfeest