Naast het reguliere schoolprogramma bruist De Meander van de activiteiten in en buiten de school. Hieronder treft u een greep aan van wat we zoal organiseren:

• Kamp groep 1 t/m 8: Het schoolkamp begint op De Meander al in groep 1/2. De kleuters gaan een nachtje met hun eigen klas logeren in een Scoutingclubhuis in de buurt en zijn een dag van huis. Naarmate de kinderen ouder worden gaan ze steeds een stukje verder weg en een nachtje langer op kamp.
• Avondwandeling: in november, als het al vroeg donker is, organiseert de activiteitencommissie een avondwandeling door het bos. Spannend met een lampion en zaklamp wandelen en na afloop samen genieten van een heerlijke kop warme chocolademelk.
• Sinterklaasviering: Sinterklaas brengt elk jaar een bezoek aan De Meander. Voor de groepen 1 t/m 4 neemt hij cadeautjes mee en de groepen 5 t/m 8 mogen Sinterklaas helpen door surprises te maken voor elkaar.
• Kerststukjes maken en rondbrengen: Elk jaar maken alle kinderen een mooi kerststukje. De kerststukjes van de jongste kinderen mogen mee naar huis, de kerststukjes van de oudste kinderen brengen de kinderen, onder begeleiding van hulpouders, rond naar oude en/of eenzame mensen in de buurt.
• Kerstviering met kerstdiner: Elke groep viert kerst met een heus kerstdiner. De kinderen nemen allemaal wat lekkers mee voor het buffet. En terwijl de kinderen in de klas genieten is er voor de ouders een ouderborrel in de hal.
• Ouders voor kinderen: Eén keer per jaar zijn de rollen omgedraaid op De Meander. Dan treedt een groep ouders op voor de kinderen en het team. Alle ouders die dit leuk lijkt kunnen meedoen.
• Koningsspelen: Met de hele school doen we in april mee aan de jaarlijkse Koningsspelen, een uitgebreide sportdag.
• Paasontbijt: Met de groep houden we een gezellig paasontbijt in de klas.
• DoeMeanderDag: Iedere twee jaar organiseert de activiteitencommissie een middag vol spel en plezier voor de kinderen en hun ouders. Ook is er dan een kleedjesmarkt, waarbij kinderen zelf spulletjes kunnen verkopen, en er zijn door ouders zelf gebakken lekkernijen te verkrijgen.
• Meanderpicknick: Afwisselend met de DoeMeanderDag wordt tweejaarlijks de Meanderpicknick georganiseerd. Alle gezinnen nemen iets lekkers mee voor het gezamenlijke buffet en zittend op picknickkleden genieten we van het lekkere eten en het gezellige samenzijn.
• Sporttoernooien: Teams van De Meander komen regelmatig in actie op diverse schoolsporttoernooien, zoals het schoolvoetbaltoernooi en het schoolkorfbaltoernooi. Kinderen kunnen zich hiervoor vrijwillig inschrijven en in onze schoolshirts de naam van de school verdedigen.
• Afscheid groep 8: Groep 8 neemt afscheid met een zelf ingestudeerde en opgevoerde show. Voor de ouders en kinderen is er daarna nog een borrel met hapjes.

Zonder de hulp van (groot)ouders zouden veel van bovenstaande activiteiten geen doorgang kunnen vinden. Hulpouders zijn voor ons daarom van groot belang. Niet voor niets is ons motto: de Meander zijn we samen!